Leveransvillkor

Leveranssätt:

Vi skickar era varor  med DHL & Postnord. Leveranstid är 1-4 dagar beroende på varumärke och om varan finns i lager. Om produkten inte finns i lager gör vi först en beställning till vår leverantör. Skulle det vara förseningar från någon leverantör så meddelar vi alltid detta till er .

Är det högsäsong (exempelvis vid black Friday & julhandeln) kan det ta längre tid. Så fort som din beställning har lämnat vårt lager så kan vi ej garantera leveranstiden. VI förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ekonomiska ersättningskrav till kund som avser förseningar vid leverans som beror på leverantörer samt transport företagen. Alla försändelser som skickas är försäkrade. Du ska alltid kunna spåra din försändelse via speditörens hemsida.

Delleveranser:

Då vi vill erbjuda våra kunder snabba leveranser så kan det vid vissa tillfällen uppstå delleveranser. Vid dessa händelser så delas din beställning upp i ett eller två kollin. Detta får du besked om vid din orderbekräftelse.

Avhämtning i butik

Vill du hämta ditt paket i vår lagerbutik/showroom så går det givetvis utmärkt. Då väljer ni fraktmetod ”Hämta i butik”. När ni har fått ett sms/mail från oss att er vara finns att hämta så gäller ångerrätten i 10 dagar. Varorna är oftast klara för att avhämtning samma dag. Butikens öppettider varierar,

dock informerar vi er om detta vid beställning. Här är vi oerhört flexibla!

Avhämtningsadress:

Waldo Design

Lingvägen 30

790 25 Linghed

 

Hemleverans/utkörning av paket till dörr

Vi kan eventuellt leverera ut ert paket när det är inom Falu Kommun. Kontakta oss så gör vi vårt yttersta för att hitta en lösning för detta. Gäller dock order överstigande 400kr.

 

Beställningsvaror/förbokade varor

Leveranstid på en beställningsvara samt en vara som du vill förboka anges vid produktens informationsfält. Om det skulle uppstå några avvikelser så hör vi av oss via e-post så snart var har kännedom angående detta.

 

Skadat paket

Om du upptäcker skador på ditt paket så ska du genast kontakta & anmäla detta till transportören/postkontoret vid din leverans. Då har du gjort en skadeanmälan direkt och detta kn dokumenteras. Hämta aldrig ut ett synligt skadat paket. Skulle det vara så att du inte upptäcker skadan förrän efter att du öppnat paketet och det ser ut som att skadan uppstått vid hanteringen av paketet, så ska du kontakta transportören eller postkontoret för en skadeanmälan även här. Uppstår en tvist med de som har hanterat godset och detta inte kan lösas så ber vi er att ta kontakt med oss.

 

Ej uthämtat paket

Hämtar du inte ut ditt paket innan det går i retur till oss (ca 14-20 dagar) så faktureras du en avgift på 200kr för de omkostnader detta blir för oss med hantering av varor samt frakt. Ångrar du dig när paketet redan har skickats till dig så behöver du hämta ut paketet för att skicka tillbaka det till oss. Annars blir det registrerat som ”ej uthämtat” och då kommer du att bli debiterad avgiften för detta.

Fraktpris

Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige när ni handlar för ett ordervärde överstigande 300kr hos oss. Vi leveransutanför Sverige tillkommer en fraktkostnad. Kontakta vår kundtjänst vid frågor gällande detta.